Idag har halva tiden gått!

Idag har jag varit ombord i 56 dagar och jag har 56 dagar kvar.. kanske inte lika positivt att det är lika mycket kvar. Men tiden rinner väl på och man glömmer bort sig och snart står jag där med färdipackade resväskor redo att bege mig hemmåt :)
Igår plockades det surrningar och målades på lotslejdaren. Som vanligt fick jag mer färg på mig än vad det jag målade fick. Lyckades med att få färg i håret så det blev en stor grön fläck i mitt hår, riktigt fint... ;D Kastade även pil igår men det gick tyvärr inge bra.. Ibörjan gick det kanoners sen i slutet träffade jag knappt tavlan. Men jag skyller på att jag var trött och då kan man ju inte koncentrera sig fullt ut ;p
Imorse kl 06.00 ringde telefonen då var det 30 minuter kvar tills det var dags att vara standby inför förtöjning. Eftersom det var lossning av last så blev det till att plocka surrningar. Det är väldigt jobbigt då det känns som att man har plockat upp hur många surrningar som helst sen när man kollar ut över bildäcket känns det som man inte kommit någon vart alls... Men det är alltid härligt när det är klart :)
För en stund sedan la vi till vi den andra kajen, det är nämligen två olika kajer i New York. Så nu ska det lastas lite och lossas en hel del. Så inatt när det är dags för avgång ringer dom och väcker mig. Så nu blir det till att ta det lungt och sedan kanske gå och sova några timmar.
Veckan har gått rätt så fort och det är skönt. Nu när vi kommer ner längs usas kust så kommer det bli varmare och förhoppningsvis lite pool och sol väder :)
Men då säger jag god natt nu, hare!<3


Kommentarer
Postat av: Anna-Lisa Hemström

just nu hemkommen från landet fanns mycket att läsa, vad jag förstå ger det dej mycket muskler och en härlig solbränna,nu är du exakt på höjden för att sen kunna räknar ner men du har lärt mycket kul ,kul,

spela Skippo som ombyte. Heja Heja din m.m

2009-09-05 @ 19:18:31
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Karin

Det verkar vara full rulle på båten! Kul. Ha det bäst. <3

2009-09-06 @ 14:00:19
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: FARMOR

Hej o hå! Det är dags att skaffa en "muck-kam" och börja pilla bort pinnar på.Ha de bra o kraaaam!

2009-09-06 @ 17:56:20
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Bea

Mycket att göra, duktig du!!



du är bäst!!!

2009-09-06 @ 18:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0