04.00-08.00 16.00-20.00

Ja så ser mina vakt tider ut för denna vecka. Det blev ingen handstyrning med lots in till Brunswick då det blåste för mycket och var lite för smalt för att vara första gången jag skulle handstyra in med lots. Men imorgon blir det ett nytt försök då vi ska anlända till Baltimore.
På vakterna handstyr jag, sätter ut positioner i sjökortet lär mig om radar och ecdis.
Var iland igår i Brunswick. Staden hade inte så jätte mycket att erbjuda men det var trevligt iallafall. Tror jag ska gå iland i Baltimore också får se om det blir någon shopping där, det finns ju en Victroia´s Secret butik där så att risken är rätt stor att det blir något införskaffat därifrån ;)
Efter Baltimore är det 11 dagars sjöresa över Atlanten till Bremerhaven. Tydligen skulle det kanske bli dåligt väder i slutet av resan över Atlanten, vågar på upp emot en 7 meter.. Men man kan inta alltid vara säker på det som sägs. Hoppas verkligen inte att det blir dåligt väder, men troligen blir det de för att det börjar bli höst och höst/vinter på Nordantlanten är oftast inte det bästa vädret..
Men det återstår att se hur de blir med den saken.
Idag har jag passat på att bada och sola lite efetsrom poolen snart töms då vi börjar Atlant resan så måste man ju passa på när man kan bada ;)
Det var lite info från läget just nu.
Hare bäst!<3

Kommentarer
Postat av: Anna-Lisa Hemström

kan bara berömma mer och mer din kunskap ,det går bara framåt. Heja Heja m.m

2009-09-17 @ 17:19:44
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Amanda

04:00!!!! shit! tips: drick mkt kaffe.



jag vill oxå shoppa på victoria's secret!

saknar dig älskling!! <3

2009-09-17 @ 21:47:28
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag hoppas du tar bilder på dig när du styr båten. Jag vill se!!! Hoppas vädret blir bra på överfärden. Styr lugnt. Kraaam

2009-09-17 @ 21:50:48
Postat av: FARMOR

Det blir en sjutusan till sjöman av dej! Passa på att sola o bada innan ni kommer ut bland vågorna.

Puss o kraaaam

2009-09-17 @ 22:37:10
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: papps

Klart trevligaste vakten, gryningen är ju toppen otroligt fina soluppgångar, sen en mysig frulle.

Sen häftiga solnedgångar. Jag tyckte dessa vakter gick fort.

PFP

2009-09-19 @ 17:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0