Rejäl sjögång men som tur ingen sjösjuka:)

Fy skäms på mig att det varit sådan dålig uppdatering!! I lördags så började det med att kl 04.20 ringde dom och väckte mig för att det var dags för ankomst till Göteborg. Efter ankomsten gick jag upp i hytten och sov 40 minuter elelr nåt sen var det dags för frukost. Efter frukosten ringde jag till några av mina kära vänner och pratatde en stund. Det var underbart att få höra dem igen!<3
Sen vid 09.30 gick jag ner på rampen och så åkte jag och Mats bort till gaten för att vänta på en taxi där. Mats skulle mönstra av så då passade jag på att åka med i samma taxi som honom för då slapp jag betala;D Fick betala på tillbaka vägen så att en resa kunde man ju snåla på:p
Väl inne i stan träffade jag Christoffer en kort stund och vi gick runt inne i Nordstan och jag införskaffade mig ett par skor. Sen var det dags att bege sig tillbaka till båten för att träffa Alexandra som i lördags mönstrade på här ombord! Det var jätte kul att träffa henne.
Igår rullade det rejält! Vågorna var upp till 7 meter och vissa högre. Det var lite halvjobbigt men sjösjukan var inte på besök för min del så det var skönt. Mådde bara lite illa ett tag men det gick över senare under dagen.
Bestämde mig igår för att gå ner och träna imorse men när jag vaknade kl 3 inatt så rullade det fortfarande lika mycket så jag tänkte att det inte skulle bli någon förbättring. Men när väckarklockan ringde imorse kl 6 så var det inga rullningar alls så jag gick ner och tränade innan frukosten.
Idag har jag och Alexandra vaskat hissen melaln våningarna. Det innebär att man måste trycka på nödstopp när man är mellan två våningar och sedan vaska, jag hade aldrig gjort det ensam men nu gick det kanoners när vi var två! Nu blir man nästa bländad så ren och fin som hissen är nu efter vårat hårda arbete:)
Nu har vi lots ombord och det är bara att vara standby tills dom ringer då det är dags för slussning och förtöjning i Zeebrugge.
Ha det bäst så hörs vi vidare.
<3


Kommentarer
Postat av: Bea

Gu va duktiga ni är<3 saknar dig, men bara några dagar kvar!!



puss från karin o Bea

2009-10-05 @ 17:12:11
Postat av: Anna-Lisa Hemström

jättebra tillrätta lagd man är nästan med och se allt framför sig.heja heja din m.m.

2009-10-05 @ 18:37:12
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Karin

Snart kommer du hem! :)

Vet du vem jag såg vid Globen här om dan när jag var där för att käka? Jo, självaste Gustaf Wesslau. Jag tackar ja! Det var mys. Nu får du ta och kommer hem så det blir lite hockey action!

Puss <3

2009-10-05 @ 20:10:07
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt att du inte blivit sjösjuk. Kämpa på nu går tiden fort. Kramar

2009-10-05 @ 21:44:13
Postat av: FARMOR

Skönt du klarar dej från sjösjuka! Vi krossade Öresund i går och fler blev bleka och sjösjuka. Du är tuff du!Den sista rundan kommer att gå fort och bra. Kraaaam

2009-10-06 @ 00:44:37
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0