Bremerhaven

Nu håller dom på att lastar nere i lastlådan och enligt schedulen så ska vi avgå kl 23.00 ikväll. Igår var jag iland med Corinna. När vi kom in till Bremerhaven så skulle vi leta efter en bankomat eftersom jag skulle ta ut lite pengar. Efter ett tags letande hittade vi en seb bankomat där dom tog VISA kort det var nämligen väldigt svårt att hitta en sådan bankomat. När jag väl har stoppat in kortet i bankomaten och ska mata in koden så kommer jag inte på vad jag har för kod!! OMG! då har man använt kortet alldeles för lite:p Så det slutar med att jag får avbryta det hela och sen ringer jag till mami och säger att jag lyckats glömma bort min kod.. Tyvärr kan hon inte heller göra någonting den enda var då att hon skulle kunna skicka efter ett nytt kort men det har jag ju ingen nytta va när jag sitter här ute på båten.. Men sen kom jag på att man kan ju använda både koretet och legget när man ska betala. Så min tanke vara att det kan jag ju göra iallfall. Sen när jag väl står inne i en butik och ska betala tror ni inte att dom har systemfel på sin jädrans kortläsare faan va trött jag blir!!:p Men som tur är jag får jag låna pengar utav Corinna så allt löste sig iallafall!
Sen tidigare lyckads jag snubbla på kajen.. och få ett jätte blå märke på knät. Skon fastnar i någon metallbit och det ser ju inte jag så ja fortsätter att gå men eftersom jag sitter fast så blir det att jag snubblar framåt och landar med hela kroppen på sten kajen!:p Det såg säkert jätte roligt ut men det gjorde faktiskt lite ont men men sånt händer;D
Det blir ankomst i Göteborg natten mellan fredag och lördag, runt 01.00 är ankomsten beräknad.
Nu ska jag ner och träna sedan ska jag vila lite sen är det dags att jobba lite igen då det är avgång! Och vid avgången är det mössa och vantar som gäller för det är jätte kallt ute nu!
Hare bäst!!

Kommentarer
Postat av: Karin

"när jag väl står inne i en butik och ska betala tror ni inte att dom har systemfel på sin jädrans kortläsare" Haha, kan man ha mer otur? Höll på att garva ihjäl mig. Synd hörru. Men tur att du fick låna money av Corinna(?)

Puss min jänta <3

2009-10-04 @ 10:59:43
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0