Vaska,vaska

Idag var det vaskning som gällde på poopen,backen,bryggvingarna och på två andra däck. Jag fick vandra runt i ett par stövlar som var 3 nummer förstora inte det lättaste när man ska upp och ner för lejdare :p Blåste väldigt mycket idag så det var lite jobbigt att stå ute och vaska men det gick. Skönt att det iallafall inte blåste kallt.
Var uppe på bryggan och snackade lite. När jag var där uppe var det så pass mycket dimma att man inte såg något framför båten. Dimma har det varit under hela dagen, denna dimma uppstår då tex kallt vatten möter varm luft och tvärtom. Fick förresten lite ideér av Richard vad jag skulle kunna göra för projektarbete så nu kanske jag har något på gång. 
Sedan gick vi igenom lite i den blåa boken och jag fick lära mig massa nya grejer om hur man räknar ut hur mycket som ska flyttas för att få ett fartyg stabilt om kraften inte är jämn och en massa annat.  Riktigt lärorikt hoppas bara att det stannar i huvudet nu också!
Sen kom jag ner i tvrummet och där satt det några maskinare och kollade tecknad film ;) Tydligen så är 1:a maskinisten riktigt besatt av tecknad film:D
Riktigt härligt gäng jag hamnat med! Nu känns allt bra och jag hoppas det håller i sig:)
 Imorgon är det sista dagen på sjön sedan på onsdags morgonen är vi framme i Halifax. Sedan bär det av ner längs usas kust. 
Hörs imorgon igen! 
Hare bäst! 

Kommentarer
Postat av: Karin

Shit va ballt med USA!

2009-07-21 @ 19:04:35
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: Bea

härligt låter det terre!! blir så glad när du låter positiv i bloggen=) USA blir fasiken coolt, men du har ju redan sett de stora landet innan, fast inte i båt väg va? hare bäst nu så hörs vi.. puss på dig<3

2009-07-21 @ 21:23:04
Postat av: Amanda

va härligt att läsa att det går så bra nu! du glömmer väl inte att pricka för på din karta vart du reser? ;) <3

2009-07-22 @ 22:13:35
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0