Val syn:)

Idag var det ledighet som gällde. Men jag skulle vara uppe kl 8.30 för att jag och några till skulle få en genomgång hur nödgeneratorn och brandpumpen fungerade. För att i Usa kan dom som kommer ombord det kan vara kustbevakningen eller nåt peka ut någon som ska visa hur man startar dessa saker. Så därför kan det alltid vara bra med en genomgång så att man inte står där och ser ut som ett fån den dag dom kommer. Fast det kommer jag säkert göra iallafall om det blir jag som måste göra detta.
Sedan när det var klart gick jag tillbaka till hytten och duschade sedan sov jag ett tag. Vaknade sedan av att det är någon som låser upp min hyttdörr och in kommer Viktor en motorman, han ser direkt att jag sover och ber så mycket om ursäkt  och vänder och går ut. Jag förstår ingenting säger att det är lungt och sedan somnar jag om. Sen nere på lunchen ber han om ursäkt än en gång och det visade sig att han skulle in och fylla på något medel i toaletten, tydligen något som görs varje lördag i alla toaletter pga någon reningsgrej vet inte så mycket om det. Men iallafall han hade gått in i min hytt för han trodde att jag jobbade. För på min skylt på dörren står det dayman, och vanligtvis jobbar man halva lördagen om man är dayman. Men eftersom jag är elev eller nåt så får jag ledigt både lördagen och söndagen.
På efetermiddagen kollade jag lite film sedan efter middagen gick jag upp på bryggan. När vi står där och snackar ser jag helt plötsligt något som sprutar i vattnet och det visar sig vara en val! Jätte häftigt, även fast det inte var på så nära håll men ändå val det är bara sånna man sett på tv :D Tyvärr blev det inget kort denhär gången men dom har setts förut och när vi går ner längs usas kust så ska det tydligen vara både valar och delifiner så det ska bli riktigt spännande!!
Efter det gick jag och Christoffer ner till dagrummet där det satt några och spelade kort och vi joinade dom. Det blev en kväll med val syn, kortspel och snack, mycket trevligt!
Vi är fortfarande mitt ute på Atlanten beräknad ankomst till Halifax är 22 juli på morgonen. Var faktiskt riktigt häftigt att står där uppe på bryggan och se solen påväg ner och bara hav runt omring sig.
Förresten så måste jag bara påpeka att jag förstår inte vart alla mina kläder tagit vägen som jag tog med mig!! Det känns som att jag packat ner alldelles för lite.. Tänk att jag alltid lyckas. Men om jag går iland i någon hamn i usa är det första bästa shoppingcentret för min del som gäller ;) Skulle vara riktigt kul att få shoppa massa nya grejer nu :p
Imorgon är det inte frukost förens 9.30 så det blir lite sovmorgon iallafall. 
Ombord en vecka har jag också varit idag, känns riktigt bra för tillfället saknar självklart alla där hemma jätte mycket!<3 
 Sköt om er så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Bea

Vad glad jag blir när jag läser inlägget (jag kan inte roför att jag blir lite avundsjuk också)det låter så otroligt coolt och det verkar funka bra med killarna ombord;P och en val, e de inte otroligt häftigt att se? gu så roligt för dig!!

förresten, dissar du mig eller har du inte fått mitt mejl? nu har jag skrivit det på fejjan och här så nu kan du inte låssas som att du inte sett frågan:) puss gumman saknar dig otroligt mkt!

2009-07-19 @ 13:30:41
Postat av: farmor

Hej Skruttan! Vad skönt du nu skriver att ni har trevligt ombord. Spelar kort o så. Att få se valen va häftigt tycker jag.Du är väl inte ensam tjej ombord? Om så är funkar väl de me. KRAAAM!

2009-07-20 @ 00:13:02
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: elle

hej gumman! du verkar ha de jätte bra och jag blir oxå lite avundsjuk ;P

fan va tufft, jag vill oxå se en val:D

hoppas det fortsätter lika bra som de börjat, jag kommer att följa din spännande resa:D:D

2009-07-20 @ 01:38:55
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-07-20 @ 01:58:24
URL: http://babymamadrama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0