Måste bli mer positiv!

Knacka rost var det som srtod på schemat för dagens arbete. Det var nämligen så att lotslejdaren behövde få lite underhåll på sig så där blev det til att knacka idag. På eftermiddagen när jag satt där nere och knackade rost kände jag hur det började vrida sig i magen. Jag blev jätte rädd och trodde direkt att jag skulle bli sjösjuk eller nåt även fast det varken blåser eller gungar så pass mycket. Men en stund senare gick det över och jag kunde fortsätta koncentrera mig på mitt arbete. Sen blev det kväller och dags för middag. Efter middagen vandrade jag upp mot bryggan för att be Richard om lite hjälp med något jädrans tull grej som dom i Kanada vill ha för att kunna kontrollera en massa. Sånt som skulle skrivas upp var tex kamera,mobil och dator, det var iallafall vad jag skrev upp. Till detta behövdes iallafall en massa serienummer och dom var inte dom lättaste att hitta. Så det slutar med att jag står där upp med min dator och vi försöker hitta något passande nummer. Nu hoppas vi då att jag inte åker fast i tullen om dom börjar kolla det där ordenligt och inte tycker det stämmer.
Sedan blev det lite koll i den blåa boken som jag har med mig där det står massa uppgifter som skall göras under praktiken. Några saker blev signade av Richard min handledare så det kändes bra.
FIck också lite lektioner om olika saker när jag var där uppe så det var kanoners! 
Jag har kommit på en sak om mig själv, att jag måste sluta vara så negativ när det gäller allting! Ta skolarbetet tex som jag ska göra här ombord. Jag tycker det är döö trist och öken att hålla på med det. Men nu istället ska jag börja tänka mer poisitivt och försöka att inte se allt så himla tråkigt. Så tänk vad mycket jag kommer ha lärt mig efter att ha gjort allt detta arbete! Ja det är så jag känner just nu iallafall men vi får se hur länge till jag kommer vara såhär positiv ;) hehe.
Men nu är det filmtime som gäller!
Hare bäst<3


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag ska oxå bli positiv! o ta med kulturboken till italien :D (observera att jag la dit en ":D" ist för en "x(" ;P) <3<3

2009-07-18 @ 08:39:51
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Bea

Det låter ju super bra, terre!! jag måste börja tänka lite mer positvi med pluggandet jag med.det är körteori o spansak jag måste fixa under sommaren, men hittar ju alltid på annat att göra!!! hoppas du har det bra, det låter som det iaf.. du har ju inte varit inne på MSN på 2 dagar!!!! puss på dig<3

2009-07-18 @ 13:43:06
Postat av: Amanda

Hej Tessan!

Jag vet inte om de är samma på din båt men kolla med dom ombord om de bara går att skriva P/E i tull listan. För när vi skulle till Ryssland så behövde jag bara skriva det. De menas med att allt som är i hytten är personliga saker. Sen om du har alkohol/cigaretter så ska du skriva hur mycket de är :P De är lite lättare att bara skriva de än att skriva upp allt. :P haha.. Men de låter som om du har kul iaf och de är ju bra. :D

De är bra de där med att ha en positiv inställning till saker och ting. :D



Ha det så bra. :D

2009-07-18 @ 14:14:04
URL: http://amandahjert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0