Till havs!

Ja då har vi lämnat Southampton för att ta oss över Atlanten till Halifax. Just nu gungar det lite grann men vi får se hur det blir med min sjösjuka.. Jag har ingenaning om jag blir lätt sjösjuk eller inte, men det återstår att se. Men jag hoppas jag klarar mig känns inte så värst mysigt att bli det.
 Började dagen med att jag skulle hålla kolla på stuvarna medans dom stuvade bilarna. Det blev en väldans massa spring mellan dom olika däcken för att dom lastade på flera olika ställen samtidigt. Innan avgång blev det till att gå ship security tror jag det hette.. Det innebar att man ska söka igenom alla olika däcken för att se till så att det inte finns fripassagerare ombord, det kan tydligen vara så när fartygen går över Atlanten till Usa att folk försöker åka med. Sedan är det också vanligt ifrån Sydafrika att flyktingar gömmer sig ombord. Men under denna vandring fann vi ingen okänd person.
Efter avgången skulle vi gå igenom all last och se till att den satt fast ordentligt. Vi kollade bara ett däck för tydligen var dom andra redan kollade. Fast det tar sin lilla tid att bara kolla igenom ett däck. 
Imorgon blir det en timmes sovmorgon för att vi drar tillbaka klockan en timme. Det är väldigt mycket att  hålla koll på vad klockan är just där man är. Just nu sitter jag med tre olika klockor som visar olika klockslag så man får se till att man vet vilken som går rätt ;)
För tillfället är det inget mer jag har på hjärtat. Vi hörs vidare!
<3

Kommentarer
Postat av: Bea

gu så roligt det låter att jobba där, mkt att göra helatiden!! läskigt att hitta människor som är fripassagerare på båten efter ett tag, så får hoppas att ni letade ordentligt:P jag saknar dig här hemma redan, men det är toppen att intrenet funkeraar ombord så att vi kanhöras dagligen!! tiderna måste vara otroligt svårt att hålla reda på, jag håller inte äns koll på tiden här i sverige;) puss på dig min lilla duktiga terre=)

2009-07-15 @ 19:57:01
Postat av: Mamma

Din blogg är så kul att läsa och följa dig varje dag min duktiga tjej. Ha det gott så hörs vi!

Kram mamma

2009-07-15 @ 22:13:11
Postat av: Farfar

Hej!Kul att läsa vad du har för dej. Hur lång tid har ni att göra över till Halifax? Vad gör ni för fart Undine och du?

2009-07-15 @ 22:48:03
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Alxandra

Hej sötis:)

Dt låter iaf som att du har roligt nu efter några dagar ombord...jätteroligt att läsa din blogg, jag får ju massor av gratisinfo inför min resa. Lyckades få kontakt med nätet även i vår vackra svenska skärgård. Ha fortsatt roligt, så hörs vi ngn gång. Puss<3

2009-07-16 @ 05:00:42
URL: http://alexandrabergmark.wordpress.com
Postat av: mannen på elektra

du kan vara lungn det gungar inte så mycket på atlanten det är värre där jag är indiska oceanen. blåser 50 m/s och vi gungar 15 grader. så akta dig för indiska det är monsun här.

men jag hoppas du får en trevlig resa.



Mvh R

2009-07-17 @ 01:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0