Påmönstring

Idag var det alltså dags för påmönstring. När jag vaknade imorse var magkänslorna inte alls dom bästa, jag var så jädrans nervös så det var inte kul. Sedan gav vi oss iväg jag och pappa kl 06.45. Körde till Jönköping där det blev frukost kl 10.00 och pappa löste av mig med körnigen. Sedan sommnade jag i bilen och när jag vaknade var det endast några mil kvar till Göteborg, och den där jobbiga magkänslan började komma tillbaka. Så nervös som jag var när jag kom fram till hamnen i Göteborg sådan läskig nervositet har jag nog aldrig känt. Jag och pappa gick fram till grinden där jag anmälde mig och 5 minuter senare blev jag hämtad av hamn personal som tog mig till båten. När jag kom ombord möttes jag av trevliga människor och det kändes bra. Sedna fick jag en hytt tilldelad där jag instalerad mig. Senare under dagen blev det en rundvisning av säkerhetsystemet. Just nu känns det rätt tungt, det är mycket nytt att ta in och jag känner mig rätt obekväm. Men jag hoppas att det kommer att släppa sen efter ett tag när man kommit in i dethär och börja lära känna dom ombord. Sedan hoppas jag på en lärorik praktik och att tiden kommer gå fort. Vi lämnade kaj kl 17.00 och nästa mål är Beligien. Hare bäst så skriver jag snart igen! <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

gud vad spännande! tänk hur vi pratat om detta sen 1:an och nu är du helt plötsligt där! shit va coolt. jag vill se bilder på hytten oxå! men du kanske vill inreda den lite innan du visar ;)

vill krama o pussa på dig oxå så du får tänka dig att jag gör det tills vi ses igen. då ska du få en riktig kram o puss! :) älskar dig! <3

2009-07-11 @ 20:49:25
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: elle

nu har jag äntligen hittat din blogg oxå=)

fan va spännande gumman! hoppas att du snart trivs bättre på båten!!

<3<3

2009-07-20 @ 01:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0