Övnningsdax

Nu sitter jag här och borstar tänderna och tänkte blogga lite från dagens händelser. Idag har jag smörjt dörrar och sedan lagt på något slags fett på packningarna som sitter på dörren. Sedan efter lunch kl 13.00 var det övningsdax. Först gick brandlarmet och så samlades alla nere i mässen. Eftersom jag var ny ombord och elev så fick jag demonstrera hur man sätter på sig en överlevnads dräkt, haha och där stod alla andra och kollade på. Dom testade även general larmet så att man vet skillanaderna på larmen. Sedan bar det av mot livbåten, det var en sådan vi fick åka på säkerhetscentret på Åland, fast denna här ombord är mycket högre.. Dom som var med på Åland minns säkert att jag inte tyckte det var så jätte skoj att åka denna  frittfall livbåt. Men som tur var skulle vi bara gå in och sätta oss i båten sedan kliva ur igen. Sedan var det mässen som gällde igen och då blev det brandövning. När brandlarmet går ombord ska jag gå upp på bryggan eftersom jag inte ingår i bestättningen så jag får inget ansvar. Det var jag och en annan elev från masikn som gick dit upp. När vi kommit upp sa överstyrman att vi fick gå ut och kolla på dom andra när det hade övning. Deras övning gick till så att det var en hytt som brann och där inne låg det en person som dom skulle rädda. Alla i bestättningen ombord får något ansvar om det skulle vara så att de skulle börja brinna så vissa är rökdykare någon är sjukvårdare och så. Övningen gick bra och dockan som dom räddades överlevde :)
Sedan fortsatte jag mitt arbete och vid 16.45 var arbetsdagen slut. Då var det middag och sedan bar det av till duschen för sedan skulle jag ner och få en intstruktion i pilkastning :) För att här ombord har dom tydligen pilkastningsturneringar :) Så det är tydligen bara sätta igång och öva :D Sedan anslöt det några till och vi körde en liten match. Sedan var det kortspel som gällde och det var plump som var kvällens kortspel. Första rundan var vi 4 pers och jag torskade totalt! Fick 11 plump och det är inte så värst bra.. Andra rundan gick det väl sisådär och då var vi 7 pres. Men tredeje rundan kom jag ikapp och vann hela alltet med 92 poäng!! :D så det blev en bra avslutning på kvällen.
Nu är det dags att sussa de är en dag imorgon också sen blir det helg och ledighet :)
Natti natti<3

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh vad roliga grejer ni gör! grattis till vinsten :D

2009-07-17 @ 14:41:01
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Bea

ÅÅ du vann, GRATTIS!!!:P vann över alla killar, vad stolt man blir:) puss på dig saknar dig enormt mkt!! nu ska jag sätta mig och skriva ett LÅNGT mail till dig om lite små saker som hänt här hemma:)

Sköt om dig nu!!

2009-07-18 @ 13:45:21
Postat av: Anna-Lisa Hemström

hej nu kommer mormor in,har läst allt. va duktig du är. kram mormor.

2009-07-24 @ 19:01:27
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0