New York

Blev inget inlägg igår men nu kommer det ett för båda dagarna:) Igår fick jag gå och plocka upp spännband, sling och klossar på dom olika däcken. När jag gått där nere ett tag kände jag hur det började snurra i huvudet och det kändes som att jag skulle svimma.. Gjorde som tur aldrig det men vet inte vad det beror på att jag får sådär ibland. Kanske har jag för lågt blodtryck eller så var jag bara trött och hade druckit för lite vatten.
På eftermiddagen blev det emergency steering övning. Det finns ett rum nere i maskinrummet därifrån kan man manövrera båten om det skulle vara så att styrningsfunkotionen uppe på bryggan slutar fungera så finns detta. Så då fick alla testa och styra. Kapteten sitter uppe på bryggan och ger olika roder order som man sedan ska följa. Det finns en roderindikator där nere så man ser hur mycket man girar styrbord eller babord.
På kvällen belv det kort och det gick så himla dåligt för mig :p Men nästa gång då ska det minsann gå bättre ;)
Inatt blev det tyvärr jätte lite sömn. Gick och la mig i sängen kl 22.00 men somnade inte förens kl 02.00 Somnade bara lite korta stunder sen vaknade jag igen.. Det var jätte jobbigt. Det rullade lite inatt också men inte alls farligt.
Vaknade imorse kl 06.00 och trodde att jag inte hade vaknat när dom ringt. Kollade ut genom fönstret och såg hela New York framför mig. Låg i sängen och väntade till kl 07.15 men det var ingen som ringde. Gick ner och käkade frukost och då fick jag veta att vi hade blivit lite sena så kl 08.00 var det dags att gå mot poppen där förtöjning skulle ske.
Sedan efter förtöjning gick jag med och så fick jag fälle ner rampen det var spännande:)
Fick sedan gå in i receptionen som det kallas för att visa upp sig för de amrekanska immigration tror jag dom heter.
Lite senare kom det några slags poliser ombord och jag fick eskortera dom upp till kapteten. De skulle kontrollera en del grejer. Amrekanarna är ju rätt lustiga för att det var en dörr som stod öppen in till byssan och enligt dessa poliser eller var det var så får  man inte ha dörrar öppna för att det kan flyga in fåglar eller flugor och hämta sopppr som de sedan kan släppa i naturen i Usa.. Så det blev böter på 1000 dollar för att denna dörr stod öppen.. Hmm lite underliga är dom allt.
Nu ska jag ta och sova lite för att sedan gå ner och arbeta igen. Det blir inte avgång förens kl 22.30 ikväll så därför får jag vila lite nu.
Time to rest then back to work :)
Hare bäst!

Kommentarer
Postat av: Bea

1000 dollar va ju safftit för att en dörr stod öppen, konstiga dom där! häftigt att se hela new york framför sig!!!! tänker på dig hela tiden, puss puss<3

2009-07-24 @ 19:58:16
Postat av: Maria

1000 dollar! Helt sjukt! Va kul att se new york!! Saknar dig massor! Puss

2009-08-01 @ 00:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0