Jobba på hej o hå!

6.30 tror jag det ringde och väckte mig.. Ja måste säga att jag har extremt dålig tidsuppfattning nu när jag är ombord. Men iallafall då var det bara att ge sig av mot poopen då det var dax att förtöja. Allt gick galant förutom att jag kände mig mest ivägen och kunde inte hjälpa till med något, har inte lärt mig än hur rutinerna fungerar ombord men hoppas att jag snart kan bidra med lite hjälp iallafall. Sedan blev det till att plocka lite spännband och därefter fick jag stå och kontrollera när stuvarna stuvade bilarna så att dom surrade fast bilarna rätt och att dom inte var skadade eller så. Jag var också med och hjälpte till när dom skulle sänka dom olika däcken ombord. Jag som igår trodde att jag hade fått lite koll här ombord med alla olika däck och så, men idag visade sig att så var inte fallet jag har ingen koll allas, för ombord finns det 13 olika däck!! Det kommer lungt sluta med att jag går vilse och irrar runt på något av däcken..
Haha,idag har jag förresten fått kickning på mitt kaffedrickande av Richard :p han tycker inte riktigt att jag har fattat hur man dricker kaffe, enligt honom är det bara svepa koppen med en klunk medan jag mer sitter där tar det lungt och njuter :) Slutar väl med att jag också kommer svepa kaffet med en klunk :D
Sen blev det så att vi blir kvar i Southampton inatt för de hann inte lastas klart. Men imorgon ska det nog bära av till Halifax.
Nu sitter jag här och halv sover framför datorn, så det är nog dax att krypa till kojs.
Hare bäst!
ps det känns som att jag håller på att bli förkyld.. Det känns inte riktigt som att en förkylning skulle passa så bra nu..Hoppas att det bara är någe tillfälligt!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Bra att nån lär dej fika ordentligt Therese !

Det blir Prinsess då du kommer till Nyköping

nästa gång.Ha det jättebra!

2009-07-14 @ 22:56:12
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Bea

Du får lära oss här hemma hur man ska dricka kaffe på rätt sätt sen när du kommer hem!=) puss<3

2009-07-15 @ 19:50:56
Postat av: Amanda

hahaha! (din farmors kommentar!).

krya på dig nu - ät mkt apelsiner så du inte blir sjuk! du får plocka på dig nåra i panama, lr vad du nu passerar :P

till skillnad från bea vill jag nog inte lära mig dricka kaffe "på rätt sätt". jag har druckit svart kaffe med 1 sötningsmedelstablett några ggr, och jodå. det blir nästan gott efter en stund..men bara nästan ;P

juste du skulle få en puss på din högra (lr var det vänstra?) kind idag oxå! så PUSSPUSS!

2009-07-15 @ 22:46:13
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0