Heldag i Halifax

Jajamen idag var det Halifax som gällde och jag var iland också. Började dagen me att kl 06.10 ringde dom och väckte mig för då var det dags för ankomst.Sedan var jag med och riggade lotslejadren för lotsen som skulle kliva av efter ankomst. Va riktigt trött imorse, men det gick över efter frukosten. Då jag gick ner och frågade Christoffer om han fortfarande tänkte vandra iland idag, och det tänkte han. Så jag gick upp duschade gjorde mig iordning och kl 10.00 gcik vi av båten påväg mot bussen som gick in till den lilla staden. Självkalrt när vi kliver ut på rampen och ska vandra iland börja det ös regna.. Men vi springer in på ett litet fik som ligger en bit utan för gaten där vi stannar ett tag för att se om regnet avtar. Medans vi väntade tog vi en kaffe och en donut ;)
Sen tog vi bussen in mot staden för att regnet avtog. Stannade påvägen för att ta ut lite penagar. Väl inne i Halifax gick vi runt och kollade i lite affärer det blev underkläder,shampoo och tuggummi för min del :) I Usa kommer det definitivt blir mer shoppande, här hade dom inte så mycket att erbjuda.
Lite kultur blev det också för att vi var  inne i en stor gammal fästning som finns i Halifax väldigt häftigt!
Påvägen tillbaka blev det lite strul med bussarna för att vi frågade en busschufför vilken buss som gick åt det hållet vi skulle åt. Då sa han tre olika buss nummer så vi hoppade på en är av det nämda bussnummrena kom. Sen efter halva vägen visade det sig att den bussen inte alls gick dit vi skulle.. Så vi fick hoppa och vänta in våran buss.. lite halv surt sådär men men. Påvägen tillbaka skulle vi också köpa med oss donuts annars var vi inte välkomna tillbaka ombord ;) så det köpte vi sedan knatade vi tillbaka till gaten där vi visade id och sedan var det fritt fram att vandra ombord igen.
När jag kom ombord igen var det bara att dra på sig arbetskläderna för att sedan gå ner och kolla hur den sista lossningen gick. Sen var det upp på poopen som gällde och sedan avgång.
Nu sitter jag här och är helt slut i mina fötter fick tyvärr skavsår av mina skor idag när vi gick :(
Nästa stopp blir New York får se om jag kommer iland där, har tydligen varit en massa strul tyvärr.
Men nu ska jag ner och spela kort!
Hare bäst<3

Kommentarer
Postat av: Amanda

new york - shit va coolt!

2009-07-23 @ 09:53:59
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Bea

gu va mycket du får se och new york, shiit!!! puss på dig!

2009-07-23 @ 21:29:26
Postat av: Farmor

Å,vad de låter härligt! Och äventyret bara fortsätter.Det låter inte som du ångrat dej!Kraaam!

2009-07-24 @ 11:48:41
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0