Första arbetsdagen!

Jajamensan idag var det dax för första arbetsdagen. Det började med att jag inatt inte kunde sova för att jag tänkte att kl var 2 och jag hade antingen missat att vakna när dom skulle ringa och väcka mig eller så hade dom glömt att ringa mig.. Men jag låg där ett tag och väntade sedan kl 4 så ringde dom precis när jag somnat om..och då var det dax att gå ner och förbereda för ankomsten i Zeebrugge i Belgien. Sedan när vi hade lagt till kom alla som skulle köra av alla bilar,traktorer och var det nu var ombord och började lossa på allt. Arbetet som jag var med och gjorde idag var att plocka upp alla kättingar och spännband som varit fast surrade i bilarna och allt. Vid 7.30 var det frulle dax sedan ner och arbeta igen. Så rullade det på under dagen. Det var mycket nytt att ta in från alla håll så just nu är mitt huvud i stort behov av sömn för att imorgon är det Southhampton i England som gäller, och då är det upp tidigt imorgon bitti för att förtöja och sedan börja arbeta igen. Efter Southhampton är det Halifax i Canda som gäller och då blir det till att åka över Atlanten så då vet jag inte om det kommer bli så mycket bloggande tyvärr pga att det kanske inte finns någon mottagning till internetet. Men det ser vi då när jag är ute över Atlanten.
I det stora hela tycker jag att dagen har rullat på bra även fast jag nu har skavsår och är väldigt trött, men det är bara att duscha och sedan sova för att imorgon väntar en ny dag med massa nya grejer som man ska lära sig. 
Hare bäst så hörs vi vidare!
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Terre, du är såååå cool!!! en så otroligt cool människa, åker runt nu från land till land och jobbar på med hårt arbete hala dagarna! jag är så otroligt imponerad av dig, som fixar resan så himla bra! Du är också riktigt bra på att skriva, din blogg är den mest välskrivana och intressantaste jag någonsin läst!! många pussar till dig och som sagt så tänker jag på dig enormt mkt varje dag!! puss <3 Bea

2009-07-13 @ 21:22:43
Postat av: farfar o farmor

Heja Therese,Du är bäst!Vad kul de är att följa dej

på ditt äventyr till havs.Du klarar det, det är vi säkra på. Kraaaaam!

2009-07-13 @ 21:32:46
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Amanda

go terre! shit vad spännande det låter! önskar jag fick va där med dig, dela din hytt och slänga kläder i högar tsammans och sen se hur du hanterar tvättmaskinen ;D förlåt mitt flumhumör idag!

men shit vad mkt du ser när du är ute! hav och länder o platser. så coolt!

en stor PUSS på din vänstra kind, får du idag. har du tur kanske du får en på din högra imorn!

kärlekkärlekkärlek! <3



p.s älskar din farmor och farfar. så rara!

2009-07-13 @ 21:47:37
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag àr sà stolt òver dig pluttan! <3

2009-07-14 @ 15:17:55
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0