Jobb och övning!

Idag har det varit övning. Det var lite brand övning med genomgång av co2 systemet. Sen skulle vi kolla hur nödkärran fungerar, självklart fick jag (eftersom jag är elev) pröva att starta den. Men det är självklart är det jätte nyttigt att testa så man vet hur man ska göra. Sen var det frifalllivbåtsövning. Men vi åker inte i den utan vi går bara in och sätter oss testar att spänna fast oss sen är övningen avlutad.
Igår fortsatte vi att fixa med avgasbälgen som vi bytt dagen innan. Vi provkörde också kärran och allt fungerade som det skulle, det strömade inte ut några avgaser i masikn som det gjort innan vi hade bytt denna avgasbälg. Sen tog vi några vatten prover också på dricksvattnet, vattnet till separatoenerna och huvudmaskin.
Imorse var det jag som skulle försöka att klara att gå morgonrundan utan hjälp.. det gick väl sådär det är så mycket olika mätare som man ska hålla reda på och jag kan skylla på att jag bara varit där i 2 dagar :P Sen har vi också isolerat avgasbälgen och på måndag ska vi sätta på skyddet till denna.  Vi skulle köra ut lite blige vatten överbord idag men då pumpen som detta ska gå via och där det även ska renas vägrade fungera så blev det till att hitta felet. Vi hann inte klart idag så det blir till att fortsätta antingen imorgon eller på måndag med detta.
Nu ska jag duscha och sedan ner och kasta lite pil med grabbsen.
Hare bäst!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Många olika saker att hålla reda på i maskin förstår jag. Men som vanligt kämpar du på. Glöm inte någon mätare. Kram

2009-08-29 @ 00:46:00
Postat av: Bea

shitt va du lär dig mkt där på båten, du kommer komma hem med så mkt info om hur man läser av mätare mm. så att du kommer prata i sömnen i flera månader om det! du e så duktig!!

Puss på dig världens bästa tjej!

2009-08-30 @ 13:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0