Tröött!!

Imorse var det hur jobbigt som helt att gå upp när kl ringde 05.40 jag har nog aldrig varit såhär trött förut som jag var idag. Jag höll nästa på att somna på durken i maskin, då är man inte så pigg!
Har tyvärr varit dåligt uppdaterat pga att internet inte har fungerat. I helgen så jobbade jag ju i lördags. Sen har det kollats på film, spelats kort, kastats pil m.m
Sista dagen i maskin idag, lite tråkigt då det har varit väldigt lärorikt och jätte kul. Men imorgon är det däcksarbete som gäller igen och på onsdag anländer vi till Halifax efter 6 dagars sjöresa. Vi blev en dag föresnad till Halifax pga att vädret varit lite halvbra. Det har rullat lite till och från under hela sjöresan över Atlanten men jag har inte känt av någon sjösjuka alls, det känns väldigt bra. Men tydligen blir man rätt seg när det rullar en del så det kanske är därför jag har varit ovanligt trött i några dagar nu.
Vill tillägna ett stort grattis i efterskott till Maria som igår fyllde 18!! Hoppas du hade en kanon dag och jag önskar jag kunde varit hemma och firat dig<3<3
Nu är det duschen som gäller sen ska jag sova!
Hare bäst och hoppas att internet kommer vara lite bättre och att jag kommer var alite bättre på att då uppdatera!

Kommentarer
Postat av: papps

Tjena Tezzan.

Kul att du gilla maskinpraktiken o att allt gick bra, till skillnad från min maskinpraktik på elevfartygetet Raunala, jag höll på att spränga en ångpanna i tusen bitar som tur var funka säkerhetsventilen så den lättade och ångan strömmade ut och blev till vatten så det blev som ett monsunregn som dränkde hela maskinrummet, jag nickade till tror jag, iallafall var jag inte välkommen tillbaka dit ner.

Jag har börjat jobba igen, kul att komma igång och träffa jobbarkompisarna. Jag ska hälsa från 010 an, Wille hälsar åxå, han är pensionär nu, vi firade honom på hans 60 års dag på Skumma Frasse, vi var 14 stycken, han blev rörd, Peo Kjell Anders w o A Frisk ja alla hälsa. Din kompis hade haft sköt sig bra på Forte sa Micke Anvelt.

Ska nu närmast i morgon åka till Stockholm o kolla hur kajen ser ut nere vid slottet, vi ska dit med 010an för att 40 eu-politiker ska komma på besök i mitten på månaden. I helgen blir det skrap o målarparty hos Avelins. Sen ska jag vinka av Veronicka på måndag, så det rullar på här hemma.

Jäkla lång kommentar. Segla lugnt. Papps

2009-09-02 @ 00:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0