Övning med rescueboat

Idag skulle det övas med rescueboaten och sedan skulle frifalllivbåts motorn testas. Övningen som gjordes med rescuebåten gick till så att man skulle få testa att lägga till med ett stäv tilllägg och ett sidotillläg mot Undine. Stävtillägget gick sådär men sidotilläget gick galant första gången sen gick det tyvärr inte lika bra:/ Det var lite svårt då båten går på vattenjett, det är lite skillnad i manövreringen mot en vanlig snurrebåt. Sedan tog vi en sväng runt med båten och Gustav gjorde en tvärsväng och det skvätte upp en hel del vatten.. och vart tror ni det hamnar om inte på Therese så där sitter jag sen dyngsur...medans alla andra asgarvar åt mig.. Men hämden är juv ;D
 Sen under dagen har det varit till att kontrollera stuvarna och sedan varit med vi ankomst och avgång. Jag har nu börja vara framme på backen lite då och då för att testa hur det är att vara där. I början känner man sig rätt överflödig då man inte kan alla rutiner och så men det kommer så småning om hoppas jag och då kan man försöka vara lite mer delaktig.
Just nu är jag jätte trött, höll till och med på att somna nere i lastlådan idag då är man inte så jätte pigg. Så det blir till att somna tidigt ikväll då det är ankomst imorgonbitt också, då vi anländer till Southmpton.
Duscha sedan sova, hare bäst natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att du bjuder så mycket på dig själv. Kul att testa rescuebåten. Sov gott. Kraaaam

2009-08-24 @ 22:16:08
Postat av: FARMOR

Hej Gumman! Jobbig dag i går!Du verkar taggad o det tar på krafterna. Det är bara att ge igen när dom garvar.Stå på dej! Kraaaam.

2009-08-25 @ 12:26:31
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Bea

Hämden är ljuv terre, glöm inte de;) du är så himla duktig, skanar dig så!!

puss

2009-08-25 @ 19:28:34
Postat av: Amanda

saknar dig supermkt! just nu sitter jag i skolan o har fortsatt mitt depphumör sen igår o dessutom vart mamma sur imorse så jag e verkligen jätte negativ idag. då saknar jag dig ännu mer. vill sitta i ditt fina rum o prata! men tiden går fort så snart e du här igen :) pussar o kramar vännen!

2009-08-27 @ 10:07:58
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0