Förkläde istället för arbetsbyxor :D

Nu har jag tagit på mig förklädet istället för arbetsbyxorna, för denna veckan är det byssan som gäller.  Första dagen igår  lärde jag mig massvis med nya saker så att denna vecka kommer nog blir riktigt lärorik och rolig :)
Vi skulle baka bullar igår  men det gick väl inte riktigt som väntat.. först jäste inte bullarna som dom skulle sen när dom väl gräddas så glömmer vi självklart bort dom.. :p Så resultatet blev brända bullar, men vi ska göra ett nytt försök någon annan dag och då ska de få se på andra bullar ;)
Sen gick jag också runt med ett möjligt handavtryck igår på rumpan :D Kocken och mässmannen tyckte att jag skulle lossas som ingenting och se hur folk reagerade, haha stört sköna människor här ombord!! :D Resultatet blev att alla skyllde på att kocken inte kunde hålla sina händer i styr!! :D
Sen blev det movietime igår kväll. Vi såg S/S Martha tydligen en film man måste sett om man ska jobba på sjön :P Den var bra.
Arbetstiderna för denna vecka är lite annorlunda så nu börjar jag kl 06.00 på mornarna.. väldigt segt att komma upp men det går. Nu är det dags att gå ner och jobba igen.. eller iallafall börja med en 10 fika ;)
Hare bäst!

Kommentarer
Postat av: Karin

Du kommer bli en morgonmänniska efter detta. Våra sova-bort-hela-lördags-förmiddagarna-till-klockan-12 kommer vara förbi när du kommer hem. Du kommer springa upp vid 6.00 och köra morgongymnastik! Haha.

2009-08-11 @ 14:16:28
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: Mamma

Färska bullar är gott så lycka till med bullarna nästa gång. Kram

2009-08-11 @ 22:08:37
Postat av: Amanda

baby baby! shit vad jag saknar dig korvsoppa! nu känns det att du vart borta ett bra tag. såg bilder på dig på karins blogg o blev nästan tårögd. saknar en varm kram från min bästa vän.

funkar skype lr att prata i tele över msn där borta? för jag skulle gärna vilja höra en gammal familiär röst :) så länge skickar jag en blöt puss över genom bloggen! <3<3

2009-08-18 @ 11:03:51
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0