En månad ombord

Ja då har det gått en månad sedan jag mönstrade på i Götet. Visst har tiden gått fort och det har hänt så mycket varje dag. Tror faktiskt att jag lärt mig något nytt varje dag.
Har börja fått lite hemlängtan få och då.. Men man  kommer ha dessa svackor då allt blir trist och grått, tiden går jätte sakta och allt. Men ska väl komma upp ur den svackan snart igen och ta nya krafter för att fortsätta min resa.
Igår var jag iland i Baltimore. Det fanns en Victorias Secret butik i det köpcentret vi var i så det blev självklart mer shopping där ;) Det blev mjukisbyxor,t-shirt,linne, underkläder och en hudlotion.
Båten är nästan fulllastad då vi ger oss ut på Atlanten igen. Nästa hamn blir om 11 dagar och det är Bremerhaven i Tyskland.
Nästa vecka ska jag vara i byssan. Det ska bli spännande att se hur det är att jobba i köket ombord på en båt. Kanske blir kock av mig istället efter denna vecka ;)
Idag har det inte hänt så mycket eftersom jag är ledig. Men jag har iallfall städat min hytt och varit på bryggan och gjort general alarm testet.
Tror det är dags att gå ner i gymmet nu för att sedan spela lite däcksgolf :) Sen blir det grillpartaj ikväll!
Hare bäst<3

Kommentarer
Postat av: Alx

Tiden går fort för dig, men för oss som väntar på dig här hemma så går den väldigt långsamt. Härligt att höra att allt går bra, låter nästan som om det blir en x-tra månad. Ha det så himla bra, hoppas du inte blir ngt sjösjuk under resan till europa. Pusspuss

2009-08-08 @ 23:11:37
URL: http://alexandrabergmark.wordpress.com
Postat av: FARFAR

Så här skrev Evert Taube "Från Baltimore till Vinga gick resan som en dans" så vi får väl tro det går lika bra för dej.Hare bra! Kram från farmor o farfar.

2009-08-09 @ 21:55:05
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0