6 veckor ombord idag

Då var det lördag igen och dags för avmönstring för en del ombord. Det var jätte tråkigt när alla åkte hem kommer verkligen sakna dessa trevliga människor. Men det har kommit nya personer ombord nu så det ska bli spännande att lära känna dem också!
Igår till idag var Alexandra här på besök och det var mycket trevligt. Vi var inne i Göteborg igår kväll och det var jätte mysigt. Nästa gång vi kommer hit alltså om 6 veckor är det hennes tur att mönstra på M/V Undine, så det ska bli kul.
Idag har jag även varit här i 6 veckor, visst har tiden gått fort men jag har hunnit lära mig massvis med nya saker och sen har jag också lärt känna massa underbara människor!
Har även hunnit prata med några hemmifrån, det var jobbigt men skönt ändå att få höra deras röster. Snart är det dags för avgång känns rätt skönt att komma härifrån då det är väldigt jobbigt när man är så pass nära hem med ändå inte får gå av...
Nu ska jag ner och äta sedan är det bara att vara standby inför avgång.
Hare bäst, hörs snart igen då förhoppningsvis med en lite piggare och gladare ton i inlägget.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh och jag fick inte prata med dig :-( får bli nästa gång. Men vi får vinka till varandra när du åker förbi new york, jag åker ju dit om två veckor :-) får ni gå av där eller måste ni stanna kvar ombord? 6 veckor har verkligen gått fort!Massor av kramar

2009-08-22 @ 20:46:19
Postat av: FARMOR

Bra Therese!Nu tar du nya tag! Jag förstår att det var jobbit när flera mönstrade av och du blev kvar, men nu kommer allt att gå som en dans. Du skaffar dej mer o mer erfarenhet och det är värdefullt. Tänk på det! Kraaaaam!

2009-08-22 @ 23:45:36
URL: http://theresemagnussons.blogg.se/
Postat av: Amanda

det var jätte skönt att få snacka me dig igen! hade verkligen längtat efter att få höra din röst. jag sa det till karin: ibland tänkte jag "jag tar å RINGER terre!...nej juste..det går ju inte...". så jag blev jätte glad när du ringde mig!

10 veckor kvar när du vart ute 6 känns som en evighet. jag trodde det hade gått minst halva tiden ombord!

men du kmr till göteborg om 6 veckor igen? kan vi inte snackas vid igen då?

saknar dig, pussar o kramar! <3

2009-08-23 @ 07:38:43
URL: http://bilancioni.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt med nya tag. Vi följde dig på nätet igår när Undine seglade iväg. Vi har full koll. Kramar

2009-08-23 @ 10:26:05
Postat av: Bea

Det var helt underbart att prata med dig igen!! du fixar det här super bra nu, sista taget=)



puss!!!

2009-08-25 @ 19:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0